Kość krzyżowa – gdzie leży źródło jej świętości?

Czy zastanawialiście się kiedyś dlaczego kość krzyżowa nosi miano sacrum, czyli siedziby świętości? Rzecz z pozoru nieistotna, ale jak to zwykle bywa, nieprzypadkowa. Dlaczego nasi przodkowie pojmowali tą kifotycznie ukształtowaną

Jak przygotować się do szkolenia?

Dzisiaj wpis z innej beczki, bardzo praktyczny i myślę, że wielu z Was ucieszy dzisiejsza czytanka. Od jakiegoś czasu prowadzimy szkolenia i warsztaty i mam troszkę przemyśleń jak wspomóc kursantów

Zespół De Quervaina – jak leczyć?

DEFINICJA  I tu mamy pierwszy schodek. Czym właściwie jest zespół De Quervaina? Na jej temat wiemy tyle tylko, że jest związana z zapaleniem pochewki ścięgnistej mięśnia odwodziciela długiego i prostownika krótkiego

Czy cieśń nadgarstka to zawsze cieśń nadgarstka?

Cierpnięcie czy drętwienia dłoni są dosyć często spotykanym problemem w gabinecie osteopaty, fizjoterapeuty, neurologa czy ortopedy. W klasycznej medycynie często pacjenci są ,,wrzucani do jednego worka” pod nazwą cieśń nadgarstka.

Wysiedziany ból głowy

Bóle głowy spędzają sen z powiek wielu pacjentom, ale nie tylko im. Często także terapeuci – mówiąc nieco prześmiewczo – głowią się jak poradzić sobie z bólem głowy u pacjenta.

Mit leczenia holistycznego

Zainspirowany sześcioma dniami szkoleniowymi z osteopatą, który był moim pierwszym nauczycielem i otworzył kilka lat temu przestraszoną głowę, pełną bredni akademickich na zupełnie nowe spojrzenie, postanowiłem napisać dla Was post.

Powrót do korzeni terapeutycznych

O punktach spustowych napisałem swego czasu sporo wpisów. Mimo, że było to lata temu, to mam wrażenie jakby to było wczoraj i dziś mała akcja powrót. Sądząc po statystykach, bardzo

Łokieć tenisisty. Możesz zrobić coś więcej niż masaż poprzeczny.

Termin łokieć tenisisty to schorzenie, które budzi troszkę kontrowersji. Jedni widzą stan zapalny w obrębie przyczepu prostowników nadgarstka inni twierdzą, że stan zapalny nie może trwać tak długo a jeszcze

Twoje myśli są ważne, Twoja uważność jest ważna- Vol.4

Gdzieś na wschodnim krańcu świata, w wysokich górach, mieszkał mistrz, którego mądrość była tak wielka, że przychodzili do niego uczniowie z najdalszych zakądków świata by zadać mu nurtujace ich

Wpływ diagnostyki różnicowej na powstanie blizny